Related Posts with Thumbnails

3/04/2014

今天最啟發我的,大概是錫安媽媽在Facebook發的這一段,Steve Jobs的演講詞:

“......It was impossible to connect the dots looking forward when I was in college. But it was very, very clear looking backwards ten years later.

Again, you can't connect the dots looking forward; you can only connect them looking backwards. So you have to trust that the dots will somehow connect in your future.”
(當然,當我還在大學裡時,不可能知曉這些點滴的意義。但是這在十年後回顧,就顯得非常清楚。

要說的是,你無法預知為何需要走過那些點點滴滴;唯有不斷往前走,將來回顧並數算時,你才會明白。所以你得相信,你現在所體會的,將來會連接在一起。)

---
不想多說點什麼,只想分享讓我感受很深的這段話。當我心情不好的時候,我會去看錫安媽媽的部落格,不為什麼,只是想要感受到她的堅強和努力,覺得我也可以多做一些,多努力一些。

There will be light at the end of the tunnel.  In the end, everything will be ok.

0 comments :

張貼留言